Дулене – Голо брдо – Угара – Караула – Вешала – Дулене

Ова занимљива траса полази из села Дулене, испред сеоске продавнице, старе школе и сеоског дома. Село Дулене је дубоко завучено у клисуру истоимене речице и окружено је бројним гребенима Гледићких планина са одличним видицима.

Првобитни план да се пењемо уз Велко церје до Црног врха 897 мнв, највишег врха у окружењу, а затим сиђемо низ Зелену и Дебелу косу, осујећен је најездом ловаца који су тог дана запосели баш овај предео. Променили смо план и изабрали источни гребенски део изнад Дулена.

Одмах поред првих кућа хватамо пут који се вијугаво успиње ка Голом брду (724 мнв). У једном моменту пут који смо изабрали престаје, па настављамо кроз проређену храстову шуму до првог пропланка. Са њега је јасно видљив даљи смер кретања, а на успону уживамо у отвореном погледу ка Црном врху и гребенима који се благо спуштају са њега.

Стижемо до врха Голо брдо, сјајног видиковца од скоро 360 степени. До овог врха смо раније долазили успоном уз Милојеву косу која је са северне стране овог врха и полази одмах код бране зараслог вештачког језера.

Данашњи избор је био бољи, јер нисмо морали непотребно да пешачимо скоро 2 км по асфалту до бране на језеру, а и успон је био атрактиван.
Са Голог брда пратимо гребенски пут који нас води преко бројних врхова и узвишења, са којих се пружају изванредни погледи. На том путу треба што више излазити на успутне пропланке и узвишења, ради што потпунијег уживања у пределима.

Први виши врх на који наилазимо је Угара (777 мнв) и ту правимо дужу паузу. Са Угаре пратимо гребенски пут који нас води преко бројних узвишења, до споменика палим борцима из првог светског рата.

Ту је раскршће путева ка Доброселици, Дуленима и даље према Караули. Ту процењујем да можемо да наставимо до Карауле и сиђемо низ Вешала до Дуленске реке и првих кућа у Дуленима.
Даље пратимо гребенски пут и излазимо на многобројне испутне висове са сјајним погледима – Овчарско брдо, Велики вис, Плужиште, Чукар и на крају и Караула са највишом тачком ове стазе 792 мнв.
Са Карауле идемо ка Маровића брду 757 мнв, преко кога пролази стаза Гледићке трансверзале. Са Маровића брда, преко седла стижемо до Вешала 776 мнв, где је и веома лепа викендица или ловачка кућа.

Са вешала силазимо гребенском стазом до Коленског потока и последњих кућа у селу Дулене. Живописно осликане куће нас одушевљавају.

Даље се крећемо, око 4 км, долином Дуленске реке пролазећи поред сеоских домаћинстава, која су углавном напуштена.

До центра села стижемо делом и асфалним путем до сеоског дома, где затичемо бројне ловце на забави после лова.
Испало је да су нам ловци учинили услугу са променом планиране трасе, јер смо сви уживали на овој стази.